kontaktujte nás

Tel.: +420 222 254 562
Mobil: +420 602 386 756
E-mail: info@tandem.cz

Jak NEvybírat dodavatele jazykových kurzů pro své zaměstnance

Ve většině výběrových řízení napříč různými obory je kritériem číslo 1 cena. Nejlevnější nabídka často zvítězí bez ohledu na kvalitu služby. V oblasti vzdělávání máme stejnou zkušenost i přesto, že právě zde hraje kvalita rozhodující roli. Proč se při výběru jazykovky nerozhodovat pouze podle nejnižší ceny se pokusíme vysvětlit v našem článku.


Na firemní jazykové vzdělávání v Česku se nekladou velké nároky. Stačí, když kurzy běží, jsou levné, nikdo si nestěžuje. Zauvažujme ale společně, jaké jsou reálné náklady na uskutečnění efektivního firemního jazykového kurzu, kde se mají zaměstnanci něco naučit.

price_300

Klienti, zcela pochopitelně, vždy kladou velký důraz na požadavek profesionálního lektora. Jaký je profil takového odborníka? Dobrý lektor je z 99 % vysokoškolsky vzdělaný, s delší praxí ve výuce jazyka. Čeští lektoři za sebou mají studijní nebo pracovní pobyt v zahraničí, rodilí mluvčí absolvovali odborné, finančně náročné  studium „Jak učit svou mateřštinu jako cizí jazyk.“

Převážná většina lektorů pracuje na živnostenský list. Ke své práci potřebují učebnice, knihovnu s dalšími zdroji, počítač, telefon. Většinou učí klienty přímo ve firmách, kam za nimi dojíždí. Cena za lekci tak neodráží pouze dobu, kterou lektor reálně věnuje výuce studentů, ale také čas na cestách a přípravu lekcí na míru podle potřeb klientů. Všechny tyto aspekty jsou určující pro cenu, kterou požaduje lektor za svůj čas a nasazení.

Klienti dále kladou vysoké nároky na úroveň jazykové školy, kterou si najímají. Dobrá jazyková škola poskytuje firmě služby, jako je testování studentů, osobní pohovory, sledování docházky a pokroku, organizuje testování, ruší a přesouvá kurzy podle potřeb zúčastněných, vydává certifikáty, vyhodnocuje feedbacky. Kvalitní jazykovka také zajišťuje lektorům zázemí, učebnice, další vzdělávání formou seminářů a metodické poradenství.

To vše je potřeba zohlednit v nákladech na organizaci jazykového kurzu pro firmu.

Pokud se ceny jednotlivých jazykovek liší řádově v desetikorunách, zjistíte, že rozdíl v nákladech za měsíc je částka pro firmu zpravidla zanedbatelná. Organizujete-li 10 kurzů, je to  40 lekcí za měsíc – pokud je kurz dražší například o 20 Kč, dělá celkový rozdíl 800 Kč měsíčně.

Náklady jsou v podnikání zásadním faktorem. Tržby ale také a jazykové vzdělání zaměstnanců je pro většinu firem podmínkou zvyšování rentability businessu. Je tedy třeba položit si otázku, jaká míra úspory stojí za výběr té nejlevnější jazykovky a jejích služeb.

15. 08. 2016 17:27:11


Nejnovější články

Podzimní konverzační soboty 2021

Zveme vás na podzimní konverzační soboty 2021, které jsou určeny pro učitele angličtiny a němčiny i učitele jiných předmětů. Osvěžte si svou slovní zásobu.
25.08.
Pokračovat »

Angličtina v Daily Campu

Máme pro vaše děti fun program na léto: Angličtina V Daily Campu. Společně strávíme dny plné zábavného tvoření a poznávání.
21.06.
Pokračovat »

Jak se naučit anglicky pomocí SMART goals?

Jedním z hlavních faktorů úspěchu je mít dobře nastavený cíl. Metoda SMART cílů má mnoho definic, ale v zásadě se dá použít na široké spektrum činností.
02.02.
Pokračovat »

Archiv článků

TOPlist