Slyšeli jste někdy o formativním hodnocení?
Pro většinu z nás je to nový pojem. Jedná se o individuální hodnocení každého studenta, jak on sám se zlepšuje, jak on sám za sebe se blíží stanovenému cíli. Neklade se důraz na oznámkování a porovnávání celé skupiny, ale na progres a úspěch každého zvlášť.
Tento způsob podle dosavadních poznatků vede ke zvýšení motivace studujících, ke zvýšení zodpovědnosti sama za sebe, k sebehodnocení. Experimentálně se začíná zavádět na českých školách. A fungovalo by toto hodnocení také ve firemních jazykových kurzech?
Kroky potřebné ke správnému nastavení:
- Stanovení cíle lekce, po závěrečném shrnutí si musím zodpovědět otázku "Co opravdu praktického jsem se naučil?"
- Stanovení krátkodobého osobního cíle, např. na 2 měsíce, opět se sám ohodnotím "Tomu rozumím, tomu nerozumím, v těchto situacích se již domluvím, zkonzultuji se spolužáky, s lektorem.."
Více o formativním hodnocení se dozvíte na: https://www.venturesbooks.cz/tipy-do-vyuky/formativni-hodnoceni-aneb-ucim-se-pro-sebe
24. 01. 2018 15:34:06
Nejnovější články
Jak učit IT angličtinu
V čem spočívají specifika IT angličtiny a jakou metodiku je lepší zvolit pro IT specialisty? Inspirujte se tipy z praxe naší jazykovky.16.02.
Pokračovat »Jak změřit pokrok účastníků v jazykovém kurzu?
Po jaké době je možné u studentů zpozorovat první výrazné pokroky? Tato otázka je často předmětem diskuse mezi firmou a jazykovou školou, a proto jsme se rozhodli zaměřit na klíčové body, které jsou při monitoringu jazykového pokroku důležité a nelze je opomenout.10.01.
Pokračovat »S angličtinou k seberozvoji
Firemní kurzy angličtiny významně zvyšují jazykové kompetence zaměstnanců. Jaké jsou jejich další výhody?10.12.
Pokračovat »