kontaktujte nás

Tel.: +420 222 254 562
Mobil: +420 602 386 756
E-mail: info@tandem.cz

Trendy ve firemním vzdělávání

Jak vidíme trendy ve firemním vzdělávání na základě vývoje v posledních 12 měsících?


70 % objemu tvoří kurzy angličtiny, 20 % kurzy němčiny
Angličtina se definitivně prosadila i v ČR jako jazyk číslo jedna, kterým se domluvíte na celém světě,  a svou pozici nadále upevňuje.
Němčina na rozdíl od předcházejících let posiluje. Firmy s německými vlastníky komunikují více v němčině než dříve, kdy v rámci globalizace volily angličtinu za firemní jazyk. České firmy se častěji snaží oslovovat své německy mluvící klienty německy. Pokud si lidé vybírají druhý jazyk, zpravidla je to němčina.
Francouzština svou pozici ztrácí, téměř vymizela, a španělštinu učíme pouze ve firmě se španělským majitelem.
Naopak posiluje portugalština díky novému byznysu v Brazílii a turečtina díky rostoucí ekonomice Turecka.
60 % našich kurzů jsou kurzy individuální
Firmy objednávají kurzy pro ty, kteří cizí jazyk pro svou práci skutečně využívajíí. Manažeři a obchodníci se v kurzu cíleně věnují tomu, co potřebují právě a jen oni.
Už se nekonají hromadné kurzy o 10 účastnících, také se cizí jazyk nenabízí všem jako benefit. Za přijatelný počet ve skupinovém kurzu je považováno 4-6 účastníků.
Ubývá anglicky mluvících rodilých mluvčích
Hlavní důvod: kvůli Schengenu se zpřísnila pravidla k získání pracovního víza pro Američany, Australany a Kanaďany. Vyřizování víza stojí hodně peněz a trvá i 4 měsíce, mezitím cizincům vyprší jejich tříměsíční turistické vízum, takže je to taková „Hlava 22“.
Dalším důvodem je to, že se lektoři neuživí. Neustále eskalující tlak na cenu ze strany firem se přesouvá i na jazykové školy, které, zejména ty velké, nabízejí velmi nízkou cenu a svým lektorům pak platí méně než 200 Kč za 45 min. Protože lektoři pracují většinou na živnostenský list, v jejich finanční odměně je zahrnuto zdravotní a sociální pojištění, daň z příjmu, dojezd do firmy, příprava na hodinu, mnohdy také učební materiály. Nemají placenou dovolenou jako zaměstnanci.
Perlička na konec: lektorů mužů (rodilých mluvčí) je více než lektorek. Asi proto, že jsou odvážnější, odcházejí do neznámé země…
Firmy začínají více objednávat
I podle našich ukazatelů trh ožívá a firmy začínají zase více objednávat.
Jazyková úroveň angličtiny se zvyšuje
Po dlouhé době jsme pořádali intenzivní kurz angličtiny pro úplného začátečníka. Začátečníků je však v našich kurzech minimálně. Nejčastější úroveň je B1, tj. středně pokročilý.
Autor: Ivana Suchomelová
Dominance anglického jazyka
70 % objemu tvoří kurzy angličtiny, 20 % kurzy němčiny
Angličtina se definitivně prosadila i v ČR jako jazyk číslo jedna, kterým se domluvíte na celém světě,  a svou pozici nadále upevňuje.
Němčina na rozdíl od předcházejících let posiluje. Firmy s německými vlastníky komunikují více v němčině než dříve, kdy v rámci globalizace volily angličtinu za firemní jazyk. České firmy se častěji snaží oslovovat své německy mluvící klienty německy. Pokud si lidé vybírají druhý jazyk, zpravidla je to němčina.
Francouzština svou pozici ztrácí, téměř vymizela, a španělštinu učíme pouze ve firmě se španělským majitelem.
Naopak posiluje portugalština díky novému byznysu v Brazílii a turečtina díky rostoucí ekonomice Turecka.
60 % našich kurzů jsou kurzy individuální
Firmy objednávají kurzy pro ty, kteří cizí jazyk pro svou práci skutečně využívajíí. Manažeři a obchodníci se v kurzu cíleně věnují tomu, co potřebují právě a jen oni.
Už se nekonají hromadné kurzy o 10 účastnících, také se cizí jazyk nenabízí všem jako benefit. Za přijatelný počet ve skupinovém kurzu je považováno 4-6 účastníků.
Osobní růst
Ubývá anglicky mluvících rodilých mluvčích
Hlavní důvod: kvůli Schengenu se zpřísnila pravidla k získání pracovního víza pro Američany, Australany a Kanaďany. Vyřizování víza stojí hodně peněz a trvá i 4 měsíce, mezitím cizincům vyprší jejich tříměsíční turistické vízum, takže je to taková „Hlava 22“.
Dalším důvodem je to, že se lektoři neuživí. Neustále eskalující tlak na cenu ze strany firem se přesouvá i na jazykové školy, které, zejména ty velké, nabízejí velmi nízkou cenu a svým lektorům pak platí méně než 200 Kč za 45 min. Protože lektoři pracují většinou na živnostenský list, v jejich finanční odměně je zahrnuto zdravotní a sociální pojištění, daň z příjmu, dojezd do firmy, příprava na hodinu, mnohdy také učební materiály. Nemají placenou dovolenou jako zaměstnanci.
Perlička na konec: lektorů mužů (rodilých mluvčí) je více než lektorek. Asi proto, že jsou odvážnější, odcházejí do neznámé země…
Firmy začínají více objednávat
I podle našich ukazatelů trh ožívá a firmy začínají zase více objednávat.
Jazyková úroveň angličtiny se zvyšuje
Po dlouhé době jsme pořádali intenzivní kurz angličtiny pro úplného začátečníka. Začátečníků je však v našich kurzech minimálně. Nejčastější úroveň je B1, tj. středně pokročilý.
Osobní růst
Autor: Ivana Suchomelová

18. 04. 2014 14:31:20


Nejnovější články

Business Spotlight: Skvělý časopis k procvičení business angličtiny

Naši lektoři s časopisem pracují a velmi si ho pochvalují. Informace z časopisu se hodí ale jak pro lektory, tak studenty. 

12.03.
Pokračovat »

Z naší praxe VI. díl - Jak dlouhá má být jedna lekce?

V dnešním díle se podíváme na otázku času. Jak má dlouho trvat jedna jazyková lekce? Podívejte se na naše statistiky.
12.02.
Pokračovat »

Z naší praxe V. díl - Má být jazykový kurz pro zaměstnance zadarmo?

V dnešním díle se podíváme na otázku financí. Konkrétně, zda by se měli zaměstnanci podílet na nákladech na firemní jazykový kurz.
14.01.
Pokračovat »

Archiv článků

TOPlist