kontaktujte nás

Tel.: +420 222 254 562
Mobil: +420 602 386 756
E-mail: info@tandem.cz

Praxe nás inspiruje: Firmy, jazyková škola a průběh kurzu

V předešlém díle jsme psali jakým způsobem mohou negativně ovlivnit firemní výuku špatně nastavené cíle a chybějící motivace. 

Nyní se podíváme, čemu se vyhnout při výběru jazykovky a jaké faktory mohou poškodit průběh kurzu. 


Firma a jazyková škola

Mnoha chybám lze předejít už při prvotní komunikaci mezi firmou a jazykovou školou. Nejdůležitější je samozřejmě výběr jazykovky. Firmy často poptávají jazykovky jen na základě ceny, přičemž bohužel v tomto případě méně neznamená více. Kromě ceny za kurz by se firmy měly zajímat i o reference jazykové školy, její profil a způsob práce.

Před zahájením kurzů i v jejich průběhu je důležitá komunikace mezi firmou, jazykovkou i účastníky kurzu. Kromě primárního stanovení cílů, o kterém jsme psali v předcházejícím článku, je důležitá i zpětná vazba mezi studenty, lektorem, jazykovou školou a HR oddělením v době, kdy již kurzy probíhají. Studenti se někdy bojí říct, že jsou s něčím nebo někým nespokojeni a problém pak naroste do obřích rozměrů. Pokud ovšem komunikace funguje, problém lze vyřešit hned v zárodku.

 

Průběh kurzu

Vyhráno není ani tehdy, když je zahájena výuka s jasným cílem i náplní. Může se stát, že se v kurzu sejdou studenti s rozdílnou úrovní znalosti jazyka. Bohužel k podobným situaci dochází i po předcházejícím rozřazovacím testování (to často bývá jenom písemné, ale dobré je, když jsou studenti testování i ústně). Jindy skupina začíná jako vyvážená, ale některý z účastníků na hodinách často chybí a zbytek skupiny mu uteče. V tomto případě sám lektor nebo jazyková škola doporučí možnosti, jak látku dohnat, případně navrhne přesun do kurzu nižší úrovně.

V ideálním případě by se studenti měli na kurz těšit. Motivující a příjemnou atmosféru na hodinách vytváří lektor – a někdy se bohužel stane, že si lektor a studenti nesednou. V tomto případě by účastníci kurzu měli mít možnost se ohledně lektora a vedení kurzu vyjádřit a měli by být přiměřeně nároční.

Jazyková výuka ve firmách se většinou koná před pracovní dobou nebo po ní – a to pro mnohé zaměstnance buď znamená vstávání v nekřesťanskou hodinu, nebo příliš pozdní návrat domů. K příjemnému pocitu nepomůže ani jedno. Přitom efektivně využitá lekce, i během pracovní doby, je mnohem přínosnější pro studenty i pro firmu samotnou.

Studenti i lektoři si často stěžují na nedostatečný respekt vůči probíhajícím hodinám. Nezřídka se stává, že kolegové či nadřízení studenty v kurzu vyrušují a pověřují je úkoly, které by se daly vyřešit jindy. Mnohdy také chybí dostatečné zázemí, studenti musí opouštět zasedačky a hledat jiné, méně vhodné prostory. Toto lze vyřešit koordinováním využití zasedacích místností nebo kurz umístit do prostoru jazykové školy.

153608_orig_300

Přejeme vám přínosné a zábavné kurzy s jazykovou školou Tandem.

1. díl: „Praxe nás inspiruje: Cíle, očekávání a motivace při realizaci firemní jazykové výuky".

 

24. 04. 2016 10:43:18


Nejnovější články

Architektonická angličtina s Calvinem

I architekti musí jít s dobou aneb architektonická angličtina v akci. 

09.04.
Pokračovat »

Úspěchy AI semináře od Tandemu

Tandemovský AI seminář slaví další úspěchy a efektivně rozšiřuje výukové obzory stále více učitelům angličtiny z českých ZŠ i SŠ. A co konkrétně účastníkům přinesl?

13.03.
Pokračovat »

Journaling a učení jazyků

Je jedno z vašich novoročních předsevzetí začít se učit nový jazyk nebo se v nějakém zdokonalit? Pokud ano, přečtěte si náš článek o journalingu (deníčkování), které učení (nejen) jazyků může urychlit a usnadnit.

16.01.
Pokračovat »

Archiv článků

TOPlist